Atleten in actie voor de Julians Stichting

STADSKANAAL

Atletiekvereniging Runners Stadskanaal heeft op zaterdag 14 juni de Solar Noord 5×5 estafette gehouden. Teams van minimaal drie en maximaal vijf hardlopers moesten in totaal vijf keer het parcours van de zogeheten ‘blauwe route door Stadskanaal’ met een lengte van vijf kilometer afleggen. De 5×5 estafette stond voor de derde keer op de kalender van de vereniging. Sinds vorig jaar is de wedstrijd ook gekoppeld aan een goed doel: de Julians Stichting. Julian, de zoon van Jan en Margaretha Vlieghuis uit Stadskanaal, is in juli 2011 overleden aan een hersentumor. De familie heeft samen met een aantal goede vrienden vervolgens de Julians Stichting opgericht, om geld in te zamelen voor specifiek hersentumoren onderzoek die gericht is op kinderen. De opbrengst van de actie van de atleten uit Stadskanaal en omgeving is bekend. Maandagavond werd voor aanvang van de training een cheque ter waarde van 250 euro door Dorien Smith van Runners Stadskanaal uitgereikt aan Jan Vlieghuis van de Julians Stichting. U wilt meer informatie over de Julians Stichting? Kijk dan even op de website www.juliansstichting.nl

bron: de Ter Apeler Courant

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.