Juf Nelly schenkt aan Julians Stichting

Julians Stichting - redactiefotoSTADSKANAAL – Nelly Savenije is al 25 jaar werkzaam op de Willibrordschool in Stadskanaal. ,,Al die jaren heb ik hen mogen begeleiden in het ontdekken van de wereld om hen heen. Elk kind met zijn eigen bagage nam mij een stukje mee op zijn of haar reis en op mijn beurt nam ik hun mee op mijn eigen reis. Door hen heb ik troost, vreugde, vriendschap en liefde mogen ervaren. Zo mocht ik ook een stukje meevaren op de reis van Julian Vlieghuis, een reis die vroegtijdig werd beëindigd door een vreselijke ziekte die kortstondig en heftig was. Ik was hierdoor erg getroffen. Julian was natuurlijk veel te jong om te sterven: hij was de wereld nog aan het ontdekken en deed dit op zijn eigen unieke, talentvolle manier; een vrolijke, lieve en rustige jongen die stilletjes genoot van de dingen om hem heen.  Hij zei niet zoveel, maar een aai over zijn bol, een knipoog of een glimlach was genoeg. Ik koester warme herinneringen aan deze tijd en aan Julian.’’ De juf van groep 3 heeft daarom besloten het cadeau van de kinderen voor haar 25-jarig jubileum te schenken aan de Julians Stichting. ,,Ik draag de stichting een warm hart toe, omdat het zo vreselijk hard nodig is deze vreselijke ziekte een halt toe te roepen. Alle kinderen verdienen een zorgeloze kindertijd waarin ze hun dromen kunnen bewerkstelligen.’’ Het bestuur van de Julians Stichting is uiteraard erg dankbaar met de mooie gift. Het ontvangen geld wordt rechtstreeks gedoneerd aan hersentumorenonderzoek gericht op kinderen.

bron: Nieuwsbode